Det om er morsomst med at en del politikere blogger er at man får anledningen til å ta dem på fersken på deres egen blogg. Dette gjorde jeg akkurat med Arbeiderpartipolitikeren Bjørn Jarle Røberg-Larsen.
Arbederpartipolitikeren benyttet anledningen til å la VGs "avsløring" av FrP-politikeren Per Bjørnar Røddes håpløst gammeldagse og latterlige syn på kvinner og ikestilling til inntekt for hele FrP. Han skrev direkte at dette var en offisiell FrP-oppfatning, en del av deres politikk, og ikke bare det personlige synet til en klovn av en FrP-representant.
Jeg spurte DNA-politikeren i en kommentar på hans blogg om hans egen befatning med medlemsjukssaken i AUF, som faktisk landet ham 6 måneders fengsel for noen år siden, på samme måte skulle kunne brukes som et argument mot Arbeiderpartiet som helhet. Hans reaksjon på dette var ikke å se helheten i det, og rette opp hans beskyldninger mot FrP, han valgte ikke å svare meg på mine spørsmål. Han valgte derimot å sensurere mine kommentarer i sin helhet, og late som det aldri hadde skjedd.
Det vi kan lære av denne saken:
1. VG er en drittavis som forsøpler det norske politiske klima.
2. Velgere på Hitra bør finne andre å stemme på enn Rødde.
3. Arbeiderpartiet er tydeligvis en gjeng med svindlere og kriminelle.

14 kommentarer In " Arbeiderpartipolitiker tatt på fersken. Igjen. "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
juli 13th 2007 at 10:34 am
hehehe! Klart han sletta den…sensur og undertrykking er jo AP-politikk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 13th 2007 at 10:37 am
At AP avlytta Høyres lokaler (opp til 8o-tallet?) er også “glemt”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 13th 2007 at 10:48 am
Jepp. Han sensurerte også min kommentar som oppfordret folk om å lese dette innlegget. Han er virkelig ikke interessert i noen debatt om det å være konsekvent. Skal bli spennende å se om han, eller noen andre, får dette innlegget sensurert vekk fra vgb. Jeg tror denne saken forteller litt om ryggraden til den jevne Arbeiderpartipolitiker.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 13th 2007 at 10:48 am
Og jeg som i min enfoldighet trodde AP politikere ville skjønne at FrP ikke er rasister ut fra VG oppslaget.
Sukk så feil kan man altså ta. Og tenk å ha et parti som FrP hvor alle medlemmer ikke er like eller tenker helt likt? Skandale, spør du meg. hehe
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 13th 2007 at 2:54 pm
“Tatt på fersken” er stikkordene her. IKKE parti-tilhørigheten.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 15th 2007 at 5:22 pm
Hva vil du egentlig med dette innlegget?
FrPs kvinnesyn og familiepolitikk er _generelt_ antikvarisk, mens folk i arbeiderpartiet er ikke generelt svindlere.
Her synes jeg ikke du klarer å skille sak og person.
Ellers ser jeg at du har en interessant og kontroversiell blogg, og at du også i kommentarfeltene forfekter spennende meninger, (som jeg ofte er uenig i, men som du begrunner bra), så jeg setter deg på favorittlista mi så jeg kan følge med hva du skriver i framtiden.
Ønsker deg en ny god uke!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 16th 2007 at 2:32 pm
“Hva vil du egentlig med dette innlegget?
FrPs kvinnesyn og familiepolitikk er _generelt_ antikvarisk, mens folk i arbeiderpartiet er ikke generelt svindlere.
Her synes jeg ikke du klarer å skille sak og person.”
Her mener jeg du har misforstått en smule. Poenget med innlegget mitt er at vi bør kunne forvente en viss saklighet fra politikere som ønsker å delta i samfunnsdebatten og bli valgt inn i sine respektive kommunestyrer og fylkesting.
I saken jeg viser til har Røberg-Larsen brukt et helt individuelt utspill fra en privatperson som også er politiker til å angripe et helt parti. Han har tatt utspillet til inntekt for FRPs politikk. Du kan si hva du vil om FrPs politikk, men dette utspillet har intet med den å gjøre. Slik skjer hver eneste gang en FrPer gjør noe galt eller kommer med en kommentar som anses å være politisk ukorrekt. Men hvor mange har brukt Røberg-Larsens kriminalitet som skyts mot Arbeiderpartiet på samme vis? Ingen! Før nå. For det er tydeligvis slik Røberg-Larsen ønsker at den politiske debatten skal være, totalt usaklig.
“Ellers ser jeg at du har en interessant og kontroversiell blogg, og at du også i kommentarfeltene forfekter spennende meninger, (som jeg ofte er uenig i, men som du begrunner bra), så jeg setter deg på favorittlista mi så jeg kan følge med hva du skriver i framtiden.”
Tusen takk for komplimentet, det gjør godt etter all den utskjellingen jeg har blitt utsatt for de siste dagene
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 16th 2007 at 2:41 pm
Jeg syntes han hadde et ok innlegg, det viser bare at det er løse kanoner i FrP fremdeles.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 16th 2007 at 2:50 pm
(off topic kanskje)… Hvordan gikk det med debatten omkring partienes åpenhet omkring pengebruken/festinga ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 16th 2007 at 2:50 pm
Så du mener at det er greit å ta FrP ved å usaklig trekke fram enkeltindividers meninger som ikke har noe med politikken deres å gjøre, og IKKE greit å gjøre det samme med Arbeiderpartiet?
Og “løse kanoner”? Det er nok av løse kanoner i alle partier, for ikke å si i det ene regjeringspartiet som har sine egne medlemmer demonstrerende på plenen utenfor Tinget.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 16th 2007 at 3:09 pm
6b – Ja det er greit å illustrere at FrP har løse kanoner – eller AP for den del. Det er helt i orden å påpeke at listefyllet ikke helt kjenner til partiprogrammene i eget parti.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 16th 2007 at 3:27 pm
Det er ikke det som har blitt påpekt her. Rødde påsto ikke at hans mening var et uttrykk for hans partis politikk, det var det kun Røberg-Larsen som gjorde. Altså, han løy!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2008 at 4:54 pm
It takes all kinds to make a world…
…brukte engelsklæreren min å si når jeg begynte å argumentere med han.
Et ganske godt utsagn.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2008 at 5:22 pm
Jeg opplever -subjektivt,selvsagt,- at politikere generelt er svært raske til å lage “en stor sak” av noe,om det kan gi noen minutters oppmerksomhet. (uansett grunnlag) At DNA har ignorert det som ikke passer dem er ingen nyhet…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende