Da er det klart at det jeg og mange, mange andre hadde sett fram til aldri blir noe av: Snåsamannen akter ikke å la seg teste. Det er klart han ikke vil det, det står veldig mye penger på spill om dagen, og det hadde vært leit å få sine påståtte debunket på TV.
Slike alternativt beevnede mennesker er aldri særlig interessert i at deres påståtte evner graves litt i. Om de faktisk besitter disse evnene kunne de bragt menneskeheten sjumilssteg videre. Hvem vil vel ikke at det skal være mulig å helbrede sykdom med tankekraft og "varme hender"? Hvem vil vel ikke at det skal være mulig å snakke med nære som har gått bort? Tenk om man kunne fått forsket på disse mystiske evnene, kanskje funnet noen måter å videreutvikle dem på, lære dem bort, gjøre verden til et bedre sted!
Tenk deg en unnselig plante i regnskogen som har blitt brukt av generasjoner av innfødte. Ryktene spres videre og planten blir forsket på av et legemiddelfirma. Der, midt inne i det mørkeste Amazonas finner man det som foredles til å bli en kur mot en lei sykdom, en kur som redder manges liv og gjør andres liv bedre. Dette har skjedd med mange slike planter, Tenk om vi kunne gjort det samme med Snåsamannens evner?
Men nei, når noe som kan ligne på seriøs granskning kommer på banen, da er det takk og farvel til de "beevnede". Når risikoen for å bli avslørt som en svindler eller en som lider av vrangforestillinger gjør inntektene usikre, da forsvinner alle gode intensjoner om å være god og hjelpe andre. Da ler man hele veien til banken og fortsetter å lure de godtroende. For dem er det mange, mange av.

46 kommentarer In " Snåsasvindleren ler hele veien til banken "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
desember 31st 2008 at 1:57 am
At folk svelger det, forklarer hvorfor sittende politikere ikke er dratt ut på gaten og steinet for lenge siden!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:22 am
Gratulerer ! jeg nominerer deg til http://www.vgb.no/865... 1.
Den plassen fortjener du virkelig !
Ingen yterligere kommentaer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:25 am
Tusen takk! Dog vil ytterligere kommentarer fra deg bli satt umåtelig stor pris på. Du kan jo for eksempel vise at jeg tar feil ved å presentere meg for noen av disse utallige “beevnede” mennesker som har latt sine “evner” granske til sin nestes beste.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:27 am
Snåsamannen tar ikke betaling…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:34 am
Nei, det blir bare noen millioner i royalties
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:41 am
Snaasamannen har holdt paa med det han gjoer i mange mange aar…dersom det er mennesker der ute som sier at de har blitt hjulpet av ham, hvordan kan du doemme dem og mannen som har hjulpet dem?
Dessuten har han aldri tatt betaling for det han gjoer..han ble spurt mange ganger om det kunne bli skrevet bok om han, men han ville ikke det, ikke foer naa. Han er over 80 aar naa, saa da var det vel kanskje rett at hans memoarer kom ut? Om han saa tjener penger paa det, hva saa? Det er da mange som tjener penger paa mye verre ting en dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 3:01 am
Alle stridigheter tilside…. ???
—————————- ————
han er en svindler av værste skuffe
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 3:08 am
Hvis den karen driver for å tjene penger, er han en stor tosk. Han bruker dem jo ikke… nå er han så gammel at han ikke kan ha noen glede av pengene lenger (penger skal brukes på kvinnfolk, sprit og festing, denslags tåler ikke det utslitte hjertet hans lenger), mannen er bare en unskyldning folk bruker for å lege seg selv. Vi er gode på det.
Sist jeg var på sykehus for eksempel, 3dje gangen så langt i livet (en gang da jeg var 2 måneder, så ble jeg påkjørt og brakk noen bein da jeg var 7, og så nå) kom alt som var av leger for å riste forvirret på hodet, jeg skulle ikke kommet gående fordi det skulle ha vært for store smerter. Jeg hadde ingen smerter. Vanskelig å gå var det, fordi ene foten ikke oppførte seg slik den skulle, traff ikke bakken der jeg forventet. Det blir man ustø av, og det var derfor jeg kom. Blodet var dessuten fullt av illsinte bakterier. 4 dager senere var bakteriene borte, og legene forsto ikke en møkk av det. Ikke jeg heller, jeg hadde brukt tiden på å sette opp testamentet mitt, fordele mitt jordiske gods, for jeg var avskrevet som stein dau.
Ingen snåsamann, ingen gud, vi er bedre konstruert enn vi tror. Noen døgn på ryggen med søte sykepleierstudiner svinsende omkring i korte hvite frakker gjør underverker.
Personlig tror jeg at det er alt stupølet jeg drakk i gamle dager som har herdet kroppen og imunforsvaret såpass det tar seg av bagateller som tarmbakterier på avveie, og det man kaller smerteterskel har jeg aldri hatt.
Går så bra så.
Men noen trenger snåsamannen og slike for å rydde i eget bo, andre gjør det selv. Jeg trenger unge kvinner i hvite klær som bøyer seg fram og viser litt kløft.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 7:54 am
Ditt beste innlegg til nå Lillelord;)
Å lange ut etter en snill gammel mann som har “jobbet” gratis, på egen tid, i 50-60 år…for å hjelpe medmennesker i nød..
Steike du er god!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 1:37 pm
Tusen takk! Du ignorerer selvfølgelig alt jeg skriver i innlegget mitt, og konsentrerer deg selvfølgelig kun om angrepet på Den Store Rikshelgen.
Men hvis denne Snåsasvindleren virkelig ER så god, hvorfor i ALLE DAGER vil han ikke at vitenskapen skal kunne lære av hans “evner” før det er for sent? Hvis han virkelig har disse “evnene” er det utrolig mye som står på spill, han er jo utrolig gammel!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 1:39 pm
Så du klarte faktisk ikke å lese det jeg skrev i innlegget mitt? Poenget er at hvis denne Snåsasvindleren faktisk har disse evnene, så sitter han på noe som bør komme hele verden til del. Hvis han er så utrolig snill og god, denne Snåsanissen, så ville han vel at vitenskapen skulle lære så mye som mulig om disse evnene, slik at så mange som mulig kan hjelpes?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:33 pm
Han vet at det finnes flere som ham…den arven dør ikke ut;)
OG han vet at vitenskapen UANSETT ikke tar noe resultat for god fisk…
Erfaring Lorden, erfaring;)(derfor sånne som ham prøver å holde lav profil…så godt det går…)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:34 pm
Veit du egentlig at han er en svindler?.. Jeg veit det ikke, vedder på at du heller ikke veit det heller..
At han KAN være en ren bløff, er så sin sak, men det er til dags dato hverken bevist eller motbevist.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:39 pm
Nei, jeg vet ikke at han er en svindler. Jeg tror det er mye mer sannsynlig at han lider av vrangforestillinger.
Den eneste måten man kan finne ut om Snåsanissen er the real thing, er å gjøre en grundig undersøkelse. Dette har Snåsanissen nektet å være med på. Så, hva er da den mest sannsynlige forklaringen på at han nekter?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:42 pm
Hvem veit.. Men foreløbig så kan jeg ikke si det ene eller annet, og det kan heller ikke du.. IKKE UTEN SOLIDE BEVIS.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:45 pm
Nemlig, vitenskapen tar ikke noe resultat for god fisk. Så når NASA sender en probe til en Saturn, og bruker tyngdekraften til Venus som en slynge for å få det til, så er det kun basert på løs “erfaring”.
Du, du veit det at vitenskap per definsjon ER erfaring? Bare at det er litt mer sikrere erfaring enn de anekdotiske bevisene slike som Snåsatøysekoppen kan stille opp med?
Kan du vennligst legge litt ut om hvorfor denne enhetlige institusjonen “Vitenskapen” nekter å “ta noe resultat for god fisk”? Hvem er disse menneskene? Hvorfor nekter de? Hvilke resultater er det de nekter å ta for god fisk? Forklar litt nærmere, er du snill!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 2:51 pm
Så du mener altså at hypotesen om at Snåsamannen besitter evner som til nå er helt ukjente for alle vitenskapsfolk innen medisin, fysikk og alle andre disipliner, og hypotesen om at han er en svindler eller lider av vrangforestillinger er like sannsynlige?
Hvem har forresten bevisbyrden på sine skuldre i en slik sak?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 3:15 pm
Noen ting kan ikke måles..og beklager at jeg var uklar.. naturkraft som healing vil ikke vitenskapen ta for god fisk..uansett…
Sorry, my bad;)
Btw, du er sabla god på hersketeknikker..bare litt dårlig på å skjule at du bruker dem;)
Godt nyttår;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 3:41 pm
Det virker som om du egentlig er litt redd, og derfor angriper du:)?????
Hilsen en som har vært healer i 17 år!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 4:06 pm
Lordmarius:
Lær deg å lese.. Det jeg mener er at hans eventuelle evner ikke er verken BEVIST ELLER MOTBEVIST ENDA.. derfor kan jeg ikke avgjøre om fyren er en svindler eller ei.
Må jeg virkelig fram med teskjea for å få deg til å fatte dette enkle faktum?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 4:50 pm
La oss ta dette steg for steg.
1. Om Snåsanissen har slike “evner” som han påstår, så har disse evnene en effekt på den materielle verden ved at folk blir friske som ellers ikke ville blitt friske. Er du enig?
2. Hvis ja, kan man finne ut av hvor mange som blir friske hos Snåsanissen i forhold til hvor mange som blir friske av seg selv i én kontrollgruppe, og hvor mange som blir friske ved hjelp av medisin i en annen kontrollgruppe?
Dette skulle ikke være så vanskelig å få til. Absolutt alt som har en observerbar effekt på den materielle verden kan måles vitenskapelig. Folk som blir friske fra sykdom er helt klart å regne som en effekt på den virkelige verden. Hvis noe slikt ikke kan måles, så er det fordi de IKKE ER NOEN EFFEKT. Er du enig?
Når det gjelder hersketeknikker er ikke du så dårlig heller. Du kommer med påstander om at “vitenskapen” ikke ville godta positive resultater i studier av healing, men du gjør INGENTING for å bygge opp under påstanden din. Du antyder at “Vitenskapen” er en slags helhetlig, homogen organisasjon (konspirasjon?), som på grunn av sine skjulte agendaer uansett ikke vil godta positive resultater. Jeg ber deg om å utdype dette, og du nekter å gjøre det, og i samme åndedrag beskylder du MEG for å bruke hersketeknikker.
Kom igjen nå, kom med litt kjøtt på beinet, i stedet for bare løse konspirasjonsteorier.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 4:56 pm
Redd? Om et halvt år blir jeg far til en liten gutt. Tenk deg om han skulle bli syk eller borte, da er det ingenting i verden som ville vært bedre om han kunne bli frisk ved hjelp av healing, eller bli funnet igjen ved hjelp av “klarsynte”. Slike evner ville gjort verden til et mye, mye bedre sted for alle.
I en kommentar til et annet blogginnlegg skrev en legestudent at vestlig medisin er noe av det farligste vi kan utsette oss for, det eneste som er farligere er å la være. Det hadde vært helt fantastisk om det faktisk var andre alternativer enn den skumle vestlige medisinen.
Problemet er bare at det ikke er det. Ingen har noensinne klart å vise på noen ordentlig måte at de har slike evner. Hver gang noen går kritisk til verks fordufter disse evnene som dugg for solen, det gjør IKKE effekten til den livsfarlige vestlige medisinen.
Samtidig tjener en grådig bunke sjarlataner og lurendreiere hauger med penger på å lure naive, godtroende mennesker. Faktisk er det noen som må bøte med livet fordi de tror på slangeoljeselgere som ber dem slutte med “skolemedisinen”.
Hvis Snåsanissen virkelig HAR disse evnene, så kan det dokumenteres!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 4:57 pm
Hvis jeg sier til deg at jeg ikke bare har en hund og to katter, men også en diger alligator som kjæledyr. Så vidt du vet er det verken bevist eller motbevist. Farer jeg med løgn?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 5:02 pm
vel, det kan jo tenkes at Snåsakailln er sliten, tror du ikke? har du sett på mannen hvor gammel han er? For noen år ville han slutte å ta imot henvendelser fra folk, fordi han er utslitt. Hadde jeg vært ham så hadde jeg også sagt nei. Om folk vil tvile så får det være deres sak. Selv tror jeg på lite før jeg får se det, men for meg er det klinkende likegyldig om han har virkelige evner, så lenge folk føler seg bedre etter å ha vært hos ham.
Han har aldri tatt betaling for det han gjør, og har gjort det i flere år enn du har levd, tvert imot har det kostet han langt mer enn han noen gang kommer til å få inn på den boken. og by the way, det var ikke han som ba om at den skulle bli skrevet, han ble oppsøkt, og spurt om han kunne la dem skrive om ham.
Så lenge folk føler seg bedre, hvorfor rakke ned på det?
just beacuse you haven`t seen a million dollars, doesen`t mean it doesn`t exsist…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 5:12 pm
Listen over “beevnede” mennesker som nekter å bli med på en seriøs test, samt listen over unnskyldninger de og deres blinde troende serverer, begynner å bli veldig, veldig lange.
Du har rett i at mangel på bevis ikke er et bevis på mangel, men når så utrolig mange folk “har” slike “evner” uten å kunne dokumentere det med annet enn løst folkesnakk, og alle tester som til nå har blitt gjort har vist seg å avkrefte “evnene” eller være metodisk dårlige, eller regelrett svindel, da kan man begynne å trekke konklusjoner.
Så, du mener at det samme faen om Snåsanissen faktisk har disse evnene, så lenge folk føler seg bedre. Gjelder det andre evner også, som bilmekanikkevner, elektrikerevner, snekkerevner, eller for den saks skyld skolemedisinevner? Så lenge folk føler seg bedre er det helt fint?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 5:13 pm
Jeg kan si at det er mange mennesker der ute som ødelegger for de som er klarsynte og healere,men snåsamannen tror jeg faktisk er en av de som ikke bløffer på seg noe.
Det at han ikke vil la seg teste er pga at slike evner ikke vil synes på tester,men bare å vise det han kan og det har han jo gjort?
Vi må jo tro på de han har behandlet………
Jeg selv har valgt å gå den alternativ veien .
Og det er å bruke mitt klarsyn eller om du vil kalle det intuvisjon.
Det er bare synd at noen (mange) ødlegger for de som faktisk er seriøse.
Godt Nytt år forresten!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 5:15 pm
Hva slags tester som er aktuelle å gjøre med Snåsamannen er det slike evner “ikke synes på”?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 5:22 pm
vel, fyren har aldri hevdet at han kan kurere f.eks; kreft, eller noe annet. det han hevder å kunne gjøre, er rett og slett å lindre smerter.Om en stakkars fyr med kreft, og store smerter går til Snåsamannen og får smertelindring, vet nok både snåsamannen og kreftmannen at han ikke er frisk, men i det misnte kan han føle seg litt bedre. For min del er det da likegyldig om han føler seg bedre fordi snåsamannen faktisk gjorde noe med ham, eller om han bare plutselig følte seg bedre av seg selv. Så lenge folk får litt smertelindring, er det nøye da?
selvfølgelig gjelder det ikke andre ting, om bilen din ikke er fikset så er den ikke fikset, selv om du skulle føle at den var fikset. Det finner du jo fort ut dersom du skulle prøve å kjøre den.
hadde snåsamannen tatt penger for det han gjør, så hadde jeg også vært skeptisk, men det gjør han ikke, og svindler jo derfor ikke mennesker for penger. jeg ser ikke noe poeng i å gå løs på et menneske som bare yter godt, selv om du ikke selv kan se det, og oppleve det.
jeg skulle gjerne ha sett sånne folk bli testet, men jeg tror ikke at dersom du har fått en evne så kan man finne ut hvordan andre folk skal få den evnen. Er evenen virkelig, så er han sikkert født med den, og kan ikke føre den videre. For er Snåsamannen så god som han virker, så ville han sikkert ha ført den videre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 5:37 pm
Tommel!
Selv om det er mye vi ikke vet noe om trenger man ikke tro på alt mulig heller. Og det ville vært fint om snåsamannen gikk med på å la seg teste. De troende vil uansett fortsette å tro, selv om man ikke fant noe spesielt ved ham eller hans “resultater”.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 5:59 pm
Lordmarius:
Så lenge din påstand verken er motbevist eller bevist, så blir det kun en påstand..
Men hvis jeg motbeviser din påstand, så blir det en løgn.
Er dette klart? Eller må jeg forklare dette på amøbe-nivå?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2008 at 6:24 pm
#18 BeatPoet: Det LM forsøker å få deg til å svare på, er om du betrakter absolutt alle påstander som like troverdige i utgangspunktet. Er f.eks. påstanden “Jeg kan kjøre bil” og påstanden “Jeg kan gå på vannet” helt like i dine øyne?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 7:56 pm
#11,5
Antagelser …antagelser.. du har så mange av dem..
Jeg påstår ikke at det er konspirasjoner ute og går.. jeg bare mener de ikke kan godta, fordi de ikke kan måle eller på annen måte forstå.. det har ikke blitt laget et apparat til å måle livskraften og kjærlighetsvarmen og det spirituelle lyset ennå;)
Det og KUN det kjære Lorden, er det jeg sier;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 8:13 pm
Fytterakkern så bombastisk du var da! Må føles godt å være så sikker i sin sak! Du mener altså at den gamle mannen skal holde kurs for andre i healing? Som om det ikke finnes yngre krefter som kan gjøre dette? Det finnes da også haugevis av bøker om temaet, for dem som er interessert. Virker ikke som om du har satt deg særlig godt inn i dette….
Snåsamannen har uselvisk og hederlig jobbet omtrent døgnet rundt hver eneste dag i hele sitt liv, -uten å ta betaling for det! Skulle gjerne høre hva du og og andre av ditt slag ville ha sagt om han skulle begynne å holde kurs (og tjene penger på det) i healing!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 11:14 pm
Du må gjerne fortelle meg hvordan det føles å være så sikker i sin sak, for du og alle andre “alternativt” troende er selv, rimelig bombastiske.
Du forsto ikke helt hva jeg mente. Jeg synes at Snåsamannen eller hvem som helst som mener at de har slike mirakuløse evner bør stille seg til rådighet for vitenskapen slik at vi kan lære mer om dem. Kurs? Tsss, det holdes nok av kurs der kyniske svindlere “lærer” godtroende folk med for mye penger og for lite å gjøre å “snakke med engler”.
La oss heller få se vitenskapelig dokumentasjon på disse “evnene”. La en “healer” bevise at han faktisk KAN helbrede sykdommer, la en “synsk” bevise at hun faktisk KAN snakke med de døde eller finne gjemte gjenstander. La oss få se kontrollerte forsøk som kan repliseres, ikke bare løse påstander og god inntjening.
INGEN har noensinne gjort det. Om noen kunne klare det ville man kunne finne ut av hva som gjorde disse menneskene annerledes, finne ut om det kan foredles, finne ut om man kan bruke slike påståtte evner til å lage en bedre verden på STOR SKALA, i stedet for bare løse historier om at fetteren til onkelen til en eller annen har blitt helbredet av “Trøgstadgubben”.
Hvordan ville verden sett ut om Alexander Flemming kun lot noen få folk som var så heldige å treffe ham få glede av penicillin?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 11:17 pm
Hvem er “de”?
Tror du virkelig at absolutt alle som jobber og forsker innen medisin verden over er kyniske og onde mennesker som av uforståelige grunner vil nekte folk magiske kurer mot sykdommer?
Hva slags latterlig vås er det du kommer med om apparater? For at man skal finne ut om det er noe å se etter må man først finne ut om det er noen effekt! Det er det minste problem i hele verden å sette opp kontrollerte forsøk som en gang for alle kan dokumentere slike mirakuløse menneskers påståtte “evner”. Man trenger ingen apparater, ingen måleenheter, ingen begre, ingenting. Bare god metode.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 11:19 pm
Jeg trur piiinadø du er redd for at han virker jeg.
kan du se strøm, elektrisitet, det virker..
kan du se forelskelse… DET virker og…
Mulig det er litt mer mellom himmel og jord enn forakt og frykt for det ukjente….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 11:25 pm
Ja, jeg er KJEMPEREDD for at folk skal kunne helbrede sykdom uten bruk av livsfarlige medisiner med massevis av komplikasjoner. Jeg er LIVENDES REDD for at det skal gå an å finne ting som er borte.
Jepp, du kan se elektrisitet. Selv om du ikke har apparater for å måle volt og ampere, så kan du vise at elektrisitet har en effekt. Alt du trenger er et kontrollert eksperiment med god metode. Like herlig forelskelse. Forelskelse er ikke noe annet enn vår subjektive oppfatning av helt naturlige og dokumenterbare prosesser inne i skallen vår.
Hvorfor er du så redd for virkeligheten? Jeg veit at forelskelse “kun” er dokumenterbare naturlige prosesser, allikevel kan jeg gi meg hen og nyte det fantastiske i å være forelsket helt uten å tilskrive det undøvendig magi som ikke finnes på ordentlig. Virkeligheten er ikke farlig, prøv den!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 11:26 pm
Jeg vet at buddhistiske munker lar seg teste av vitenskapsfolk når de mediterer og eventuelt når de helbreder. I hvertfall så leste jeg det i Illustrert vitenskap for noen år siden. Kanskje det lar seg sjekke opp i arkivet deres fra glemselen? :^)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 11:29 pm
Meditasjon er grundig dokumentert og fungerer som bare det. Tro det eller ei har jeg selv gått på kurs for å lære herligheten. Ikke noe magisk med den, kun god utnyttelse av hjernens naturlige funksjon.
Du får ta å spore opp denne “eventuelle” helbredelsen fra det ekstremt anerkjente tidsskriftet Illustrert Vitenskap.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 11:43 pm
Da ler man hele veien til banken og fortsetter å lure de godtroende. For dem er det mange, mange av.
Har du filgt med, eller bare later du som?
Han har ikke tatt betalt! Så det var kanskje litt dårlig skrevet den siste biten der. Selv tror jeg ikke på slike ting. Men å henge ut en person, og skrive ting som ikke har skjedd. Som og ta betalt. Det er kanskje litt.. Idiotisk? Kort tenkt i hodet?
Du har ikke skjønt at denne mannen er godt oppi årene. Og vil leve resten av livet rolig. Det er det han har sagt i intervjuer. Ville du likt å få hele verden på deg? For at de kan forske litt? Tviler på det. Jeg hadde gjort det samme som han, nektet. Kanskje han ikke klarer det under press. Han har sagt han begynner å bli mett.
Men faktisk er det slik at hvis vi tror vi blir friske, blir vi raskere friske. Og det er en mulighet han gir denne påvirkningen til folk.
Men jeg skjønner poenget ditt. Likevel så er det ikke særlig pent å henge ut en eldre mann. Har du ikke lært folkeskikk?!
-Hilsen en som ikke tror på ting mellom himmel og jord.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 11:44 pm
Jeg lurer på her, hva skal vi gjøre med disse resultatene hvis de er mulig å få tak i? Tror du vi råder over dem? Tror du vi kan påvirke dem som legevitenskapen kan påvirke medisiner? Jeg skjønner ikke hva du er så ivrig med å skaffe beviser, for jeg skjønner ikke hva du skal gjøre med resultatene. Kan du forklare meg hva som kan gjøres med forskningen i ettertid?
Hvis du hadde utviklet dine egene evner og som jeg tror er større enn du aner, så kunne du ha brukt deg selv som forsøkskanin……
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 12:16 am
Og planten i Amazonas (som redder liv) vokser vilt langs elvebredden og er gratis, men medisinen som fremstilles av den kan koste 10 000 kroner pr ml.
Verden vil bedras!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 7:05 am
Jupp, alt i “trygghetens navn”. For du veit, å få et legemiddel på markedet koster over fem milliarder. Legg til kostnadene for alle prosjekter som mislykkes eller ikke godkjennes, så er det ikke rart det blir dyrt. Statlig regulering dreper.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 7:11 am
Hvorfor er man så ivrig med å bevise at rørleggere, piloter og leger kan det de sier de kan?
Hva mener du med “råder over dem”? Når har jeg noensinne argumentert for at noen skal råde over noen? Jeg bruker bare slik retorikk fordi de “alternative” jeg diskuterer med stort sett bruker en retorikk om at folk med “evner” kun tenker på å hjelpe andre og er forferdelig gode mennesker. Så hvorfor hjelpe tusen folk når du kan hjelpe en million?
Jeg vil bare ha en bedre verden der folk slipper å lide og dø unødig. Om disse “evnene” finnes må det gå an å bruke dem på en effektiv måte.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 11:48 am
#24.2
Med “råder over dem” mener jeg at vi som healere ikke bestemmer over “våre” evner. Det vil si at vi ikke kan bestemme hvem som skal bli friske eller hvordan resultatet blir. Du kan forske og forske, men du kan ikke styre dem. For healing og helbredelse ligger ikke til mennesker, vi er bare en kanal som dette kommer igjennom. Og det kan bare forståes med å utforske det selv, finne dine egene svar. Å effektivisere healing er noe som er umulig. Da forsvinner effekten.
Har jeg hevdet at du har argumentert i det hele tatt? Jeg stiller deg noen spørsmål som er relevant til ditt innlegg, jeg har lest min kommentar og kan ikke se at jeg har hevdet noe som helst. Jeg stiller spørsmål.
Spørsmålet er ikke om å hjelpe millioner. Spørsmålet er: hva er å hjelpe? Er det at alle skal bli friske og ingen lider? Ja, hvis det er dette som er det viktigste så står vi ovenfor en håpløs kamp. Hvem sier at det å dø er det værste som kan skje i livene våre? Hvem sier at å bli syk er forferdelig? Noen tror faktisk at det å dø er å gå videre, noen tror at å bli syk er en del av en lærdomsprosess. Jeg har ingen rett til å legge et ønske om andres helbredelse. Ikke du heller. Det er den ego tanken som styrer det. For vi vet ikke hva som er best for andre.
Du er veldig ivrig på dette emnet. Jeg kan anbefale deg og søke dine egene svar. For du kan diskutere og argumentere, men hvor vil du hen? Vil du ha et svar på at det finnes? Eller vil du ha et svar på at alt bare er svindel? Da foreslår jeg at du finner ut disse svarene med å prøve å bruke dine egnene evner, det er der du finner dem. Ikke hos andre. Vi må alltid søke hos oss selv før vi søker svar andre steder.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 11:06 am
Du mener altså at slike alternative “evner” er så diffuse at de ikke kan dokumenteres?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende